Waarom kiezen voor itsme?
Itsme®: Voor uw veiligheid en gemoedsrust
Voor Van Lanschot staan uw veiligheid en gemoedsrust altijd centraal. Tegenwoordig kunt u naast de bekende Banking App van Van Lanschot, ook via de gratis itsme® -app op uw smartphone inloggen. Eenvoudig, snel en 100% veilig.
Het voordeel van itsme®
Steeds meer bedrijven en online platformen gebruiken itsme® om hun gebruikers veilig te laten inloggen. Geen ontelbare wachtwoorden meer, maar
één app waarmee u in alle veiligheid uw identiteit bevestigt en inlogt voor verschillende toepassingen.
100% Veilig
Uw persoonsgegevens zijn hoogstpersoonlijk en dus ook belangrijk.
Daarom volgt itsme® de Europese regelgeving voor elektronische identificatiemiddelen (eIDAS) en de Europese privacy vorderingen (GDPR). Daardoor worden uw gegevens op de best mogelijke manier beschermd.
Uw digitale identiteit kan enkel gebruikt worden met uw smartphone in combinatie met uw telefoonnummer en uw geïnstalleerde itsme®-app. Die unieke combinatie zorgt ervoor dat enkel u toegang heeft. Ontbreekt er één van die drie elementen? Dan blokkeert itsme® automatisch uw digitale identiteit.
Daarom volgt itsme® de Europese regelgeving voor elektronische identificatiemiddelen (eIDAS) en de Europese privacy vorderingen (GDPR). Daardoor worden uw gegevens op de best mogelijke manier beschermd.
Uw digitale identiteit kan enkel gebruikt worden met uw smartphone in combinatie met uw telefoonnummer en uw geïnstalleerde itsme®-app. Die unieke combinatie zorgt ervoor dat enkel u toegang heeft. Ontbreekt er één van die drie elementen? Dan blokkeert itsme® automatisch uw digitale identiteit.
Wegwijs met itsme
U heeft al een itsme®-account?
Handig! Als u wilt inloggen op Van Lanschot Online via itsme® ga dan naar stap 3.
U wil de itsme®-app installeren?
Gebruikt u itsme® nog niet? Wij helpen u hier graag mee!
Download de itsme-app via de Apple App Store of Google Play en volg onderstaande stappen en u bent zo klaar. Neem alvast uw eID- kaart en kaartlezer bij de hand.
Stap 1. Maak uw itsme®-account aan
- Surf naar de itsme®-website via www.itsme.be/nl/register.
- Vul uw gsm-nummer en e-mailadres in. Vink de twee vakjes aan en klik op Maak mijn account aan.
- Controleer in het volgende scherm of uw gegevens correct zijn. Ja? Dan klikt u op Maak mijn account aan. U kunt ook uw gegevens aanpassen door op Gegevens aanpassen te klikken.
- Steek uw eID-kaart in de kaartlezer. U ziet de gegevens die op uw kaart zijn opgeslagen op uw scherm verschijnen. Vink het vakje aan en klik op Doorgaan.
- Op het volgende scherm ziet u de algemene voorwaarden van itsme®. Vink het vakje onderaan het scherm aan en klik op de groene knop Ondertekenen starten.
- Om de algemene voorwaarden te ondertekenen voert u de pincode van uw eID-kaart in wanneer u daar om gevraagd wordt.
- Eens de algemene voorwaarden ondertekend zijn, krijgt u een identificatietoken. Dat heeft u nodig om itsme® te installeren op uw smartphone. Opgelet: dit token is maar een korte tijd geldig.
Stap 2: Activeer itsme® op uw smartphone
- Open de itsme®-app op uw smartphone.
- Klik op Doorgaan. Op het volgende scherm vinkt u beide vakjes aan en klikt u opnieuw op Doorgaan.
- Geef uw gsm-nummer in en klik op Doorgaan.
- Vul het identificatietoken in dat u ontvangen heeft tijdens de laatste stap van de itsme®-registratie.
- U krijgt een code via sms. Vul die code in en klik op Doorgaan.
- Kies een code waarmee u voortaan wil inloggen in itsme®. Om te bevestigen herhaalt u die code.
- Klaar! U kunt nu itsme® op uw smartphone gebruiken. Klik op Aan de slag om itsme® te ontdekken.
- Als uw smartphone over authenticatie via gezichtsherkenning of vingerafdrukken beschikt, dan krijgt u de mogelijkheid om daarmee in te loggen op itsme®. Klik daarvoor op Activeren en vul de itsme®-pincode in. Maakt u liever geen gebruik van gezichtsherkenning of vingerafdruk? Klik dan op Nu niet.
Stap 3: Inloggen op Van Lanschot Online met itsme®
- Open Van Lanschot Online.
- Klik op aanmelden met itsme®.
- Voer uw telefoonnummer in.
- Open uw itsme®-app.
- Controleer de gegevens.
- Klik op Bevestigen.
- Voer uw pin-code in of gebruik FaceID of Touch ID.
- U bent ingelogd.
Meer informatie
Categorie
FAQ's
Categorie
Meer informatie
Mocht u nog vragen hebben, raden we u aan om onze veelgestelde vragen even door te nemen.
Veelgestelde vragen over itsme®
- Wat is itsme®?
- Welke systeemvereisten heb ik nodig voor een goede werking van itsme®?
- Ik heb een technisch probleem met itsme®. Met wie kan ik contact opnemen?
- Ik heb geprobeerd te tekenen met itsme® maar kreeg een rood scherm te zien met de boodschap ‘Technical error’. Wat moet ik doen?
- Kan ik mijn itsme® code wijzigen?
- Ik heb een nieuwe smartphone. Hoe heractiveer ik itsme®
- Wat als ik mijn smartphone ben verloren?
- Heeft u uw itsme®-account aangemaakt met een Nederlands identiteitsbewijs?
- Hoe kan ik mijn telefoonnummer aanpassen?
- Hoe deblokkeer ik mijn itsme®-account?
- Wat als ik wil veranderen van smartphone?
- Kan ik naast itsme®, ook nog met mijn digipas tekenen?
- Hoe kan ik mijn itsme-gegevens updaten?