Transparant, met een persoonlijke aanpak, duurzaam en innovatief

  1. Blog
  2. Transparant, met een persoonlijke aanpak, duurzaam en innovatief

Transparant, met een persoonlijke aanpak, duurzaam en innovatief

Blog
26 september 2019
Van Lanschot? Dat is meer dan alleen maar beleggen.
Onze vier kernwaarden vindt u in heel onze organisatie, ook achter de schermen. Aan het woord zijn vier collega’s. Ze vertellen hoe zij onze kernwaarden met passie uitdragen.

 

Veronique Cock
Assistente private banking sinds 2019

Transparant

“Transparant communiceren is voor mij een basisprincipe zoals eerlijkheid en vertrouwen. Door mijn ervaring bij andere banken merk ik dat Van Lanschot hier echt in uitblinkt. Zo is het kostenoverzicht gedetailleerd en overzichtelijk, al jaar en dag. Ook wat de communicatie naar de klant toe betreft, blinkt de bank echt uit. Klanten worden proactief geïnformeerd en gecontacteerd. Niet alleen als het goed gaat op de financiële markten, ook – en vooral – wanneer ze turbulent zijn.”

Tom Marivoet
Intern portefeuillebeheerder Vermogensbeheer sinds 2015

Persoonlijk

“Zelf vind ik het heel belangrijk om persoonlijk benaderd te worden. En dan maakt het niet uit om welke dienstverlening het gaat: of ik nu een brood ga halen bij de bakker, sport in een team, een mail krijg van een onlineservice of wat dan ook. Die mindset dragen we ook op onze vermogensbeheerafdeling mee. Klanten hebben de mogelijkheid om bepaalde accenten toe te voegen aan hun portefeuille. Een persoonlijk accent vergroot de verbondenheid. Tegelijk blijft de klant wel gemoedsrust behouden omdat de kern onveranderd blijft: de Van Lanschot huisfondsen.”

Carine Dubois
Medewerkster Effectenadministratie sinds 2011

Duurzaam

“Sinds kort fiets ik gemiddeld 2 keer per week met een e-bike naar het werk. ‘Slim naar Antwerpen’ heeft me over de streep getrokken. En daar ben ik blij om. Door dagelijks te sporten, voel ik me energieker. Maar ik vind het ook belangrijk mijn ecologische voetafdruk te verkleinen en hoop anderen te inspireren ook met de fiets te komen. Samen met enkele collega’s werken we initiatieven uit om anderen stil te laten staan bij kleine acties die impact hebben op onze voetafdruk. Denk aan traplopen in plaats van de lift te nemen of een gepersonaliseerde mok in plaats van plastic bekers.”

 

Sam Pals
Personal banker sinds 2007

Innovatief

“Als dertiger ben ik helemaal fan van digitale toepassingen. Ik kan me geen leven meer inbeelden zonder smartphone of tablet. Ze helpen me eender waar en wanneer dagelijks mijn zaken te regelen. En dat is broodnodig in een hectisch leven waar je werk, gezin en hobby’s combineert. Ik ben dan ook trots om bij Van Lanschot samen te werken aan enkele digitale projecten. Daar zijn onze klanten alleen maar mee gebaat. Zo hebben we onlangs een klantenportaal gelanceerd waar onze relaties actuele beleggingsinformatie kunnen raadplegen. Via deze website vinden ze informatie terug, op maat van hun beleggingswensen bij Van Lanschot, op het tempo en de manier die bij hen past. En dat is toch wat iedereen verwacht van een digitale toepassing?”