Hoe we steeds persoonlijk met u in contact blijven

Hans Bingé
Directeur Van Lanschot Meise
  1. Blog
  2. Houden we contact?
Hoe gaat het met u?

Hoe we steeds persoonlijk met u in contact blijven

Ook als we elkaar nu even niet persoonlijk kunnen zien.

Verandert zo'n pandemie de relatie tussen ons als private bank en u als klant? Hans Bingé, directeur van Van Lanschot Meise én private banker, vertelt hoe hij ondanks het coronavirus face-to-face maar ook via de telefoon, video of WhatsApp hoogstpersoonlijk contact houdt.

“Het contact met mijn klanten verloopt altijd via verschillende kanalen en dus niet alleen face-to-face. Voor mijn relaties is het essentieel dat ze altijd op mij kunnen rekenen. Zo krijg ik ook ’s ochtends vroeg, ’s avonds laat en in het weekend WhatsApp-berichten. Daar reageer ik ook meteen op. De beurs kent geen time-out, dat is evident.”


Een relatie door en door kennen

“‘Persoonlijk’ betekent voor mij dat je in je gedragingen, acties en communicatie naar een persoon altijd het individu voor je houdt. En dat je rekening houdt met zijn angsten, wensen, doelstellingen, familiale situatie en zijn verleden. Zo zorg je ervoor dat je voor een oplossing op zijn of haar maat zorgt. Ik ben ervan overtuigd dat dat beter gaat naarmate je iemand beter leert kennen. Sommige klanten begeleid ik al meer dan 15 jaar. Dan leer je die persoon ook echt kennen. Fysiek contact is daarvoor geen voorwaarde. Het gaat over hoe je met elkaar omgaat. Dat kan even goed via een video call, via mail of telefonisch.”
Hans Bingé

Bij het begin van de corona-uitbraak heb ik al mijn klanten één voor één gebeld.

Een standaard afspraak bestaat niet 

“Een standaard afspraak van een half uur inplannen, dat bestaat niet in ons vak. Heeft een klant vragen of bezorgdheden, dan durf ik daar uren voor uittrekken. Als private banker heb ik zo’n 50 klanten. Alleen zo kan ik garanderen dat mijn klanten de aandacht en tijd krijgen die ze verdienen."

"Bij het begin van de corona-uitbraak heb ik al mijn klanten één voor één gebeld. Om het te laten weten dat ik bereikbaar bleef en wat de precieze afspraken over face-to-face ontmoetingen waren. En om te achterhalen hoe zij er tegen aankeken. Ik weet graag wat er zich in het hoofd van mijn klanten afspeelt."


Digitaal maar dichterbij

We hebben geluk dat er zoveel mogelijkheden bestaan om met elkaar in contact te blijven. Niet enkel privé, maar ook professioneel zorgt dat voor een hele verademing momenteel. Bij Van Lanschot hebben we de laatste jaren behoorlijk geïnvesteerd in digitale toepassingen en daar maken onze klanten graag gebruik van. Neem nu de Van Lanschot Invest App. Die zorgt ervoor dat onze klanten heel eenvoudig op elk moment van de dag hun beleggingsportefeuille in detail kunnen bekijken. Hebben ze daar een vraag over, dan kunnen ze een chatbericht sturen naar hun private banker of beleggingsadviseur. Snel en eenvoudig, én een gemakkelijke manier om persoonlijk contact te houden.”
Hans Bingé
Directeur Van Lanschot Meise